חתונה – מה כבר יכול לקרות?

מזל טוב! הבנתם שאתם רוצים להזדקן ביחד והחלטתם להתחתן. אתם לפני אחת התקופות המרגשות, לחוצות, מחשלות ומקרבות בחייכם. ובמרכזה מה שלמרבית הזוגות תהיה העסקה הגדולה ביותר שעשו עד כה – החתונה

מה שלא סיפרו לכם זה, כמה עולם החתונות מורכב ולפעמים אף רווי סיכונים עיסקיים.

בשלב הראשון ההגיון לוקח אותנו לסגור מקום, אולם או גן כל זוג לטעמו. יש שירחיקו לכת ויעלו הפקה במקום לא שיגרתי כמו חוף הים , גינה פרטית ואפילו מטע פקאן מרהיב במושב הקרוב.

אז הנעתם את האינטרנט, החברים, הזיכרונות ואת הרכב ויצאתם לחפש את ה-לוקיישן לחגיגת האהבה שלכם. לאחר חיפושים רבים וביקורים בהמון מקומות, נכנסתם למקום ומהרגע הראשון הרגשתם צמרמורת מטפסת במרכז עמוד השדרה. תוך שניות את ראית את עצמך צועדת לחופה בשמלה הלבנה והוא כבר מרגיש את האלכוהול זורם בדם בזמן שהחבר׳ה שלו מעיפים אותו באויר.

את, ״מאמי זה זה. פה אני רוצה להתחתן״. אתה לובש ארשת פנים עסקים ועולה למשרד. תוך דקות קיבלת את המחיר שרצית למנה, עוד מנת ביניים, ואפילו שתייה תוצרת חוץ. חתמתם על האירוע ויצאתם שבעי רצון. כבר בדרך החוצה אתם מרגישים שחרור, כאילו משהו בכם נרגע לרגע. ״את הדבר הכי חשוב סגרנו״.

מה שלא אמרו לכם הוא, שהגן המקסים בו הייתם, אמנם מנוהל על ידי צוות מדהים כבר מעל עשור, אך מעולם לא טרח להנפיק רשיון עסק. התוצאה של דבר כזה יכולה להיות לא פחות מהרת אסון. נכון, כולנו מסתובבים באמונה ש״לי זה לא יקרה״ אמנם בשנים האחרונות התמעטו המקרים בהם בית המשפט סגר אולם במהלך אירוע (מפאת כבוד לזוג) אך לא מעט מקרים ידועים על מקומות שנסגרו ובעלי המקומות נאלצו ליידע את הזוגות שלא יוכלו לקיים את האירוע.

מהו רישיון עסק? איפה ניתן לברר? ועוד, תוכלו למצוא כאן.

לאחר שבדקתם טוב ומצאתם מקום שעונה לכל דרישות לבכם, בתאריך שרציתם וכמובן מורשה לספק לכם אותן, הגיע הזמן לחפש תקליטן וצלם. כל שאר בעלי המקצוע האחרים זמינים הרבה יותר ומסוגלים לקחת יותר מאירוע אחד בערב. צלם ותקליטן לעומת זאת, יהיו זמינים פחות ולזמן קצר יותר תלוי בביקוש לאותו בעל מקצוע, ביקוש לתאריך בו אתם מתחתנים וכמובן למחיר אותו תהיו מוכנים לשלם.

כמה פעמים חשבתם, ״מה כבר יכול להיות? הוא בא, הוא שם קצת שירים ישראלים שקטים וג׳ז בקבלת הפנים, שירים לחופה אנחנו גם ככה אומרים לו מה לשים ובמסיבה החבר׳ה שלי ירקדו הכל״. ממש לא נכון!!!

תקליטן לחתונה הוא אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר באירוע שלכם אם לא החשוב ביותר. תקליטן טוב ידע לקרוא את הקהל כבר מקבלת הפנים ולעולם לא יעזוב את העמדה. תקליטן טוב יגבה את עצמו טכנית (פלטת די ג׳יי, והגברה לדוגמא) ואנושית לפני האירוע. תקליטן טוב ינגן מוסיקה מקורית בלבד.

לצערנו לא חסרים מקרים בהם הדי ג׳יי באירוע מנגן את שיר החופה מתוך יו טיוב לעיתים בגלל ששכח להביא עימו את הדיסק הנכון. תקליטנים רבים נוהגים לנגן פלייליסט קבוע בקבלת הפנים ללא קשר לקהל האורחים באירוע. ישנם אפילו מקרים בהם התקליטן חלה ומכיוון שאין באפשרותו להגיע הוא נאלץ להפנות את הזוג לתקליטן אחר ימים לפני החתונה במקרה הטוב או להודיע להם שיתחילו לחפש מחליף בעצמם במקרה פחות טוב.

העצה שלי אליכם היא אחת. חפשו תקליטן מוכר, שם דבר בתחום. אחד עם ניסיון, קשוב, ומעל הכל מגובה. כיום ישנם מספר חברות תקליטנים המציעות שירותי מוסיקה לאירועים ומחזיקות בפאנל מכובד של תקליטנים, אלו לא יגבילו אתכם בשעות ואף יבטיחו לכם גיבוי טכני ואנושי במסגרת ההסכם מולם.

אל תתביישו לקרוא את החוזה ולוודא כי הוא מחייב את שני הצדדים, לשאול כל שאלה שעולה ברוחכם , ולעולם אל תחפשו את הזול ביותר. זכרו שאם תקליטן יכול היה לדרוש 10000 שקלים עבור אירוע הוא לא היה דורש פחות. מה גם שמחיר התקליטן הינו מרכיב מזערי בעלות האירוע. שמלת כלה לבד עלולה להגיע למחיר כפול.

ממש לפני סיום ננסה לגעת בעולם הצילום לאירועים.

אותו העקרון של חיפוש אחר די ג׳יי עובד גם כאן. זכרו שכמעט כל צלם אירועים היום מצלם אלפי תמונות באירוע ושעות ארוכות של וידאו. לחפור ולמצוא 500 תמונות יפות ושעה וחצי איכותיות של וידאו זו משימה דיי פשוטה בהתחשב בכמות חומר הגלם. מה שאתם רוצים מהצלם שלכם באירוע הוא לפני הכל שיהיה אדם נוח. אחד כזה שהכלה תרגיש משוחררת איתו ביום הצילומים. אחרי הכל הוא מלווה אותה מתחילת היום ועד סופו.

וודאו שהצלם שלכם מגיע עם צוות מיומן שעובד המון ביחד. החשיבות של עבודת הצוות והחלוקה היא קריטית לתוצאות. כמו כן גם פה נכנס עניין הגיבויים הטכניים בעיקר וכמובן מעל הכל יצירתיות. צלם טוב יצור חוויה שונה מכל אירוע ולא יעבוד עם תוכנה שמסדרת את האלבום הדיגטלי אוטומטית.

בפעם הבאה ננסה לתת טיפים הנוגעים לסלון הכלות, אישורי הגעה ואפילו ניתן רעיונות לאטרקציות שיוסיפו צבע לאירוע שלכם. בנתיים זכרו, אל תתביישו לשאול את כל השאלות הקשות. אל תתעצלו לקרוא ביקורות על בעלי מקצוע, דרשו את כל האישורים והביטוחים הנדרשים, אל תתפשרו בשביל כמה מאות שקלים, האמינו לי זה זניח ומעל הכל תכננו טוב ותהנו בערב שלכם יותר.

מזל טוב ובהצלחה.

היי : ) בואו ניפגש!

נדבר על מוסיקה, אשתף אתכם בניסיון שלי ויחד נצא לדרך…

השאירו פרטים ונקבע פגישה